Den kom aldri

I år har jeg faktisk ikke hatt påskestemning i det hele tatt, og dette er første påsken på leenge at den ikke har kommet. Vanligvis skal det ikke mer enn litt sol, skiturer og hyttetur til før påskestemningen er på plass, men i år er det hjemmepåske og regnvær dagen lang. Det er ingen snø og lite som minner om påske, bortsett fra stengte butikker og masse godis i hus. Vi har  i tillegg påskepyntet huset med gule blomster og annen påskepynt, og vi gjør i tillegg mange påskeaktiviteter for å komme i stemning. Det hjelper så klart litt, og innimellom kjenner jeg et snev av påskestemning.

For meg en en stor del av påsken å lese bøker i solveggen på hytta, men i år har jeg ikke tatt meg tid til å lese en eneste bok. Men et svært godt alternativ for de som ikke tar seg tid til å lese bøker, er storytel. Der leser andre bøkene for deg, og man kan høre på mens man går turer, jogger eller gjør husarbeid. Det er midt i blinken for meg, som har så mye annet å gjøre om dagen. I tilegg spiller vi ofte mye kort og brettspill i påsken, og det har vi vært veldig flinke til i år også! Det er godt med familietid og noen fridager sammen hele gjengen.

0 kommentarer

Siste innlegg