Det er ubehagelig

Jeg husker da corona spredde seg i Norge i Mars 2020, og jeg følte det var mye tryggere å bruke munnbind enn å gå uten. Men neida, da skulle ingen bruke det, selv om resten av verden gjorde det. Og om man brukte munnbind fikk man mange rare blikk. Nå i dag er det blitt helt normalt, og nå kommer heller reaksjonene  om man ser mennesker uten munnbind.

Jeg er shitlei av å bruke denne masken når jeg er ute blandt folk, selv om jeg føler meg tryggere ved å ha den på. Jeg er lei av at maskaraen ikke sitter like godt, fordi man blåser luft opp til øynene. Jeg er lei av at det føles tungt å puste, og jeg er lei av at det blir varmt under maska og huden blir irritert, øynene kan også bli irritert om man går for lenge med munnbind.

Jeg beundrer virkelig dem som må bruk munnbind når de er på jobb, og må ha det på i 8 timer eller mer hver eneste dag. Skjønner ikke at de får til å puste ordentlig jeg! Er utrolig glad jeg slipper å bruke det når jeg er på jobb.

På treningssenter får man se mennesker på ordentlig, for der skjuler ingen ansiktet bak masken. Og det føles litt befriende, men selvfølgelig mindre trygt. Nå krysser vi fingere for at pandemien snart er over, og at det blir lenge til neste gang.

0 kommentarer

Siste innlegg