Ekkel mann, deilig dag

Her om dagen var jeg på butikken og handlet som jeg ofte gjør. Men denne gangen opplevde jeg mannen bak kassen som veldig ubehagelig. Han drev og babblet i vei med kunden som var før meg i kassen, og han brettet ut om hvor mye han gledet seg til at alle damene gikk i lette sommerklær. Han gledet seg til å møte alle disse lettkledde damene når han satt i kassen, og gledet seg mer enn et barn gjør på selveste julaften. Så hikstet han og humret fornøyd for seg selv. Det var tydelig at hun før meg i kassen synes dette var ubehagelig, for hun svarte ikke tilbake, men pakket heller meg seg varene så fort hun greide å hastet ut av butikken. Altså, man trenger ikke å brette ut alle sine lyster der man sitter og skal drive med kundebehandling. Jeg måtte igonere hva han sa jeg også, for det kom så utrolig mye rart ut av den munnen…

 

Men over til noe annet! Dagen i dag har vært rimelig deilig med solskinn og en tur på stranden. Vi besøkte bestemor på hytta og solet oss som bare det. Jeg elsker å bare nyte solsteiken og varmen. Mamma disket opp grillmat og en deilig salat, og vi storkoset oss hele gjengen. Enn å ha hytte så nærme sjøen da! Det er så magisk å lytte på bølgene når de slår inn mot land. Jeg vet vi kommer til å bruke masse tid i sommer på denne magiske plassen, og det gjør meg så glad!

0 kommentarer

Siste innlegg