Ekkel opplevelse

Jeg er kanskje over gjennomsnittet redd for edderkopper, og vil helst ha de laaangt unna meg. Jeg blir nesten småkvalm av å se på dem, og blir hysterisk om jeg får de på meg. Her om dagen var jeg uheldig, for mens jeg kjørte bil trakk blikket seg opp mot taket i bilen der noe beveget på seg. Det var et eller annet kryp som gjemte seg bak kanten på taket i bilen!

Fordi jeg er veldig klar over min redsel for edderkopper,  stoppet jeg bilen så fort jeg bare kunne, for å unngå å bli forstyrret i trafikken. Jeg kom meg ut av bilen i rasende fart, og letet etter edderkoppen fra utsiden. Det tok litt tid å finne den, men jeg nektet å kjøre videre før den var ute av bilen. Heldigvis fant jeg den til slutt, og fikk fjernet den før bilen før jeg kjørte videre. Det er skrekken min å få en edderkopp seilende i fanget mens jeg kjører bil. Men da er det faktisk viktigere enn noen gang å bevare roen helt til man får stoppet bilen!

I dag gikk turen til Sykehuset, St.Olavs Hospital. Jeg hadde time på hjerteklinikken, men det var ikke bare-bare å få komme inn på sykehuset. De hadde plassert vakter ved hver eneste inngang for å kontrollere om man var frisk før man fikk slippe inn. Man fikk flere spørsmål, både om man har vært i utlandet og om man har hatt feber eller hoste de siste ukene.  Da jeg forklarte at jeg nettopp hadde testet negativt for Corona, fikk jeg komme inn med en gang. Jeg synes det er ganske trygt at de står der og passer på at ingen corona-trusler får komme inn, for inne på sykehuset var det ikke mye som minnte meg om en pandemi. Ingen holdt noe særlig avstand heller.  Timen min ble gjennomført, og nå er jeg påkoblet ledninger for 24 timer.

Ser dere vaktene i gule vester? 

0 kommentarer

Siste innlegg