En god eller dårlig nyhet

Jeg elsker å jobbe fra hjemmekontor. Det gir meg så mye mindre stress i hverdagen, og jeg føler livet har blitt ganske balansert nå som man sparer så mye tid hver dag. Før coronan kom til landet var hverdagen min alt for hektisk og jeg var konstant stresset og begynte å få flere plager som følge av tidsklemma og tidspress. Så det at samfunnet roet ned litt, hadde noe godt med seg for min del.
Når vi har hjemmekontor så har vi mulighet til å lage all verdens god mat, både varmmat og deilige baguetter. Vi har en ekstremt bra kantine på jobb også, men det blir mer variert på hjemmekontor. Jeg er heldig som har en samboer som elsker å lage mat, som stadig disker opp noen spennende retter.

 Når man har hjemmekontor kan man spise ved pulten. Så kan man gå tur når man har pause, enten ved å ta beina fatt eller å spenne på seg skiene. Jeg setter sykt stor pris på den daglige turen i solskinn. Det er et veldig fint avbrekk midt på dagen. Jeg tror alle har godt av å komme seg mer ut, og dette har blitt en fin rutine for å koble av litt.

 

Når man har hjemmekontor kan man faktisk ligge litt lengre på morningen. Da jeg skulle på kontoret tidligere måtte jeg stå opp klokka 05.00, men nå er jeg ikke oppe før 07.00. Da kan man være oppe litt lengre på kveldene, og det er jo godt innimellom.

Man får mye mer tid med familien om man har hjemmekontor. Jeg ser jo samboeren hele dagen, og vi får mer alenetid sammen enn tidligere, når barn er på skole og liknende. Det er jo også en fordel jeg setter pris på. I tillegg har jeg mye mer tid med barna nå, og det elsker jeg.

 

I dag fikk vi den gode beskjeden at vi snart får komme tilbake på kontoret. Men etter et år hjemme, kan jeg ikke si annet enn at jeg gruer meg, jeg har nemlig vent meg til “det gode liv”. Misforstå meg rett, jeg savner selvfølgelig å treffe alle mine herlige kollegaer, men teams funker bra det også😍

0 kommentarer

Siste innlegg