Flause

For en stund tilbake var jeg hos fastlegen av diverse årsaker, og ble bedt om å ta en urinprøve. Hos legesenteret jeg gikk tidligere, var det bare å gå på do, ta testen å sette koppen i luken på toalettet. Veldig kjekt, enkelt og “pasientvennlig” spør du meg.

Men hos legesenteret jeg går nå, må man valse rett ut i venterommet hvor doen er, ta urintesten, ta med koppen med urin gjennom venterommet hvor det sitter folk på alle kanter for så å levere den helt på andre siden av venterommet.  En gang opplevde jeg noe ekkelt. EN stakkars gammel dame måtte ta urinprøve, og gikk med koppen gjennom venterommet. Denne damen presterte å snuble da hun var kommet halvveis og urinen sprutet utover hele gulvet på venterommet.

Huff, det må jo føles helt grusomt🥶 heldigvis fikk hun hjelp av en annen dame som satte å ventet på legetimen sin, og den snille damen  tørket opp urinen og hjalp den gamle damen videre.

Og med denne historien i bakhodet, bestemte jeg meg for å droppe å ta urinprøve. Da får man heller ordne det hjemme😂 egentlig sykt at de lager venterommene så lite pasientvennlig. Kanskje det bare er jeg som er rar, men  når jeg så hvor ille denne gamle damen fikk det, så greier jeg bare ikke😅

0 kommentarer

Siste innlegg