For en Idyll

I går var jeg så heldig at mamma tok med meg og barna, og min søsters barn på tur til Råkvåg! Jeg avspaserte  noen timer fra jobb, slik at vi kunne reise litt tidligere. Faktisk så har jeg aldri vært på Råkvåg før, men for en fantastisk plass. Et vakkert lite sted ved sjøen, ordentlig sommeridyll når det er finvær, bølgesus og herlig sjøduft!

Vi sjekket inn i et hus vi hadde leid via AirBnB, at gammelt hus som var litt for gammelt for vår smak. Annonsen hadde få bilder, så vi ante ikke hva vi gikk til. Det var en skummel kjeller i huset, men til tross for gammelt hus og skummel kjeller, så var beliggenheten utrolig fin. Huset hadde en nydelig terasse med vakker sjøutsikt. Det var ikke mer enn 10 min å gå til sentrum, og vi tuslet en tur på ettermiddagen. Fant en hyggelig brygge-Restaurrant hvor vi spiste sen lunch, og tuslet en tur i området etterpå.

Vi fant den søteste bruktbutikken som solgte bøker for 10kr per stk, og da vi hadde gått enda lengre fant vi ei nydelig sandstrand. Noen av barna badet, og storkoset seg i vannet.

På kvelden ble det så klart en fisketur, men hele tre fisker på kroken etter ganske kort tid, og en fisk vi tok med oss hjem. Så ble det fisk og kortspill til kvelds. En utrolig koselig dag, i vakre sjøomgivelser.

 

0 kommentarer

Siste innlegg