For en luring

Kaninen vår er virkelig den søteste lille skapningen jeg vet om, men han er en liten luring som gir meg mye hodebry innimellom. Tidligere har han stukket av to ganger, ved å hoppe oppå en stol ved siden av gjerdet sitt. Og begge gangene har en nabo vært så snill å varslet oss om at kaninen er på frifot. Heldigvis er han alltid enkel å fange, og har alltid holdt seg i nærheten av huset.

Helt til i dag….

Etter at kaninen hadde vært ute i to timer i dag, skulle jeg sjekke på han, og da var han borte fra utegården sin! Jeg leitet og leitet, men fant han ingen steder. Det er svært ulikt han å stikke langt, så det undret meg at jeg ikke fant han.

Deretter møtte jeg et par som tipset meg at en annen person hadde fanget en kanin på en fotballbane i nærheten- Han hadde ordnet med bur og tatt med seg kaninen hjem siden han ikke fant ut av hvem som eide kaninen. VI fikk adressen til denne familien, og 5 min senere hadde jeg endelig kaninen trygt i armene mine igjen. Nå er utekarrieren hans over på ei stund :O For en liten luring altså…..

0 kommentarer

Siste innlegg