For en overraskelse

Min Søndag

Jeg våknet klokken 08.00 helt av meg selv, uten alarm eller noe. Jeg elsker å våkne tidlig og føle meg helt uthvilt. Når man står opp tidlig så får man så mye ut av dagen. Jeg har faktisk ikke sovet lenger enn klokken 9 på morgenen siden jeg fikk barn for første gang for rundt 8 år siden. Men jeg trives med det slikt, hvem har tid til å sove halve dagen?! Iallefall ikke meg, jeg har blitt en morgenfugl.

Det jeg spiste til frokost var en iskaffe. Jeg er helt hekta på iskaffe cappuccino for tiden, den er både mettende og gir masse energi. En perfekt start på dagen, så er jeg klar for ordentlig frokost noen timer senere.

 

Humøret mitt da jeg våknet var positivt. Ingenting er bedre enn å våkne når noen solstråler skinner inn vinduet. Da er jeg klar for en ny dag, og giret på å komme meg opp av senga.

Noe positivt jeg gjorde var å ta en treningsøkt tidlig på morgenen. Jeg har ikke vært helt i form i det siste, derfor var det godt å komme igang igjen å kjenne at kroppen fungerer som den skal. Ingenting er bedre mot en vond rygg enn en liten joggetur.

 

Jeg overrasket meg selv da jeg rakk å vaske å shine hele leiligheten før alle andre våknet. Da føler man seg effektiv, så er det utrolig godt å få unna alt av husabeid tidlig på dagen. Da kan man gjøre andre ting resten av dagen, ting som er mye mer trivelig.

Det siste jeg brukte penger på var en bukett gule påsketulipaner . De var nydelige så lenge det varte, og ga veldig mye påskestemning, helt til lillesøster begynte å plukke dem fra hverandre.

 

Dagens opptur var at min kjære samboer disket opp en deilig middag sent på kvelden uten at jeg visste det. Han tente stearinlys og hadde ordnet med romantisk musikk. Det var en ekstremt hyggelig og uforventet overraskelse, og jeg følte nesten at jeg var på en restaurrant, maten var rett og slett magisk.

 

En serie jeg har sett på denne dagen er Yummy Mummies. Jeg greier liksom ikke å la vær, selv om jentene er all over the top. Det er ganske underholdende.

0 kommentarer

Siste innlegg