Første vaksinedose: 100 minutter

koronavaksinen har vært en stor utfordring for meg. Jeg vet egentlig ikke hvorfor, men jeg har bare blitt livredd vaksinen. Det er jo egentlig bare dumt, for jeg er jo mer redd for å få korona, og var fast bestemt på at det å ta vaksinen er det riktige for meg. Men uansett, jeg har vært så redd at jeg har utsatt det hele tre ganger! (Over to måneder)

men idag var jeg endelig klar, og jeg hadde lest meg opp for å ha nok kunnskap til å føle at det var greit. Til tross for dette hadde jeg fortsatt noen spørsmål da jeg ankom vaksinestasjonen, men regnet med de kunne svare på alt der. Men så feil kan man ta.

Damen kunne ikke garantere for noe, og kunne ikke svare på spørsmålene mine. Hun visste ikke mer enn meg egentlig. Men hun gjentok flere ganger «skal jeg sette den, det er opp til deg» og selvfølgelig ønsket jeg det. Men jeg skulle gjerne følt meg litt tryggere først!

det hele endte med meg i ei seng, hvor jeg kunne slappe av, få oppfølging og prøve å få littnkontroll over både svimmelhet og andre symptomer. Jeg fikk prikking og nummen følelse på tunga og fikk snakke med en lege til slutt. Lang historie kort så kan man få mange symptomer bare fordi man er nervøs.  Men for å være på den sikre siden fikk jeg god oppfølging. Og etter 100 minutter var jeg klar til å dra hjem.

Utover dagen fikk jeg hodepine, kvalme og magesmerter, men nå ser det ut til at formen er blitt mye bedre, så håper jeg det fortsetter sånn.

 

Hvilke reaksjoner hadde du på vaksinen?

0 kommentarer

Siste innlegg