Hate you Covid

Nesten alle på kontoret har vært gjennom runden med covid, og naiv som jeg var så trodde jeg at jeg skulle slippe unna denne gangen. Men neida, ingen slipper unna når det sprer seg som ild i tørt gress! Og iallfall ikke jeg med mitt halvdårlige immunforsvar. Så plutselig ble det min tur også. Selvfølgelig til perfekt timing akkurat da Desember kom. Huff, for en uflaks. Jeg har gått glipp av masse koselig førjulsstemning, og mange planlagte aktiviteter som var ganske viktige for meg.

Forrige gang jeg hadde covid hadde jeg feber en dag, og hoste i 6 uker. Denne gangen hadde jeg feber i 4 dager, etterfulgt av en intens hodepine og ekstremt svimmelhet. Har ikke hostet like intens denne runden, men hoster så klart en del. Sitter bare å venter på at denne shiten skal gi seg, slik at man kan nyte førjulstiden som man burde.

Midt oppe i sykdom og shit, ble kaninen også syk. Han oppførte seg så merkelig her en dag, og spiste ikke noe. Han beveget seg snedig, og ville ikke spise noe som er godt. Kaniner er jo i tillegg gode på å skjule smerte, derfor må man ta det på alvor om de oppfører seg uvanlig. Da ble det en tur til dyrlegen, med undersøkelse og noe behandling, og en stor dyrlegeregning. Heldigvis ble han frisk etter behandlingen.

0 kommentarer

Siste innlegg