Helt forferdelig

Det er svært sjeldent jeg bruker hårspray, men jeg har en som alltid ligger i skapet. Å det å la den ligge i skapet, er kanskje ikke det lureste. Den burde nok heller stå i et skap – er iallefall min erfaring etter denne ekle opplevelsen. Etter å ha sminket meg og ordnet håret en morgen, skulle jeg for første gang på lenge bruke bittelitt hårspray i håret.

Men hårsprayen var tett i åpningen og det kom absoutt ingenting ut fra den. Jeg vente åpningen mot meg, for å prøve å ta av det som blokkerte åpningen, og da måtte jeg se hva som blokkerte den. Og før jeg visste ordet av det så ga flaska meg en diigier sprut hårspray midt i øyet, dette skjedde selv om jeg ikke presset på knappen. Dere aner virkelig ikke hvor vondt det gjorde.

Jeg måtte skylle øyet i vann, og deretter dryppe flere flasker med saltvann før jeg ringte legen. Etter noen raske google-søk så skjønte jeg fort det var nødvendig å kontakte lege for å høre hva jeg burde gjøre videre. Hårspray på øyet er virkelig ikke bra, og det var ikke lite jeg fikk innpå heller. Legen sa de trodde det skulle gå bra, men om jeg mistet synet på øyet eller opplevde hovenhet og enda mer rødhet, så måtte jeg kontakte legevakten. Heldigvis gikk det bra denne gangen, og rødheten forsvant etter en dag. Hårsprayen endte i søpla, og siden har jeg ikke hatt hårspray i hus.

0 kommentarer

Siste innlegg