Hyttetur til Nerskogen

På Fredagen dro vi på hyttetur til Nerskogen. Mamma kom å hentet meg og barna for vi skulle kjøre sammen. På Melhus traff vi søstra minog hennes barn som skulle kjøre etter oss.

På Nerskogen hadde vi leid oss en hytte for helgen , og gledet oss veldig til å tilbringen helgen sammen. Broren min og hans kjæreste kom også, for å være med oss hele helgen. Vi var lenge spent på om vi ville finne frem til hytten, men det var mye enklere enn vi fryktet, og det tok ikke mange minuttene før vi fant hytta på en liten fjellknaus.

Veien til hytta stoppet rundt 200 meter unna, og vi måtte bære med oss all mat og baggasje gjennom myren. Heldigvis var den frosset, og vi slapp å synke ned i myren. Egentlig er jo dette en vinterhytte, men likevell utrolig flott å benytte seg av på høsten.

Etter å ha utforsket hytten, begynte vi å utforske nærområdet. Det er en  båt som tilhører hytten, men vannet der båten lå, var frosset det også. Sånn er det å være på fjellet denne tiden av året, det er litt kaldere enn det er i byen! Vi gikk på tur oppover fjellet og besteg nærmeste fjelltopp den første dagen. Det var mye lengre enn det så ut til å være, meeeeen vi kom oss til toppen til slutt,  og utsikten var magisk.

På kvelden fyrte jeg opp bålpannen ute, for bålpannekos er noe jeg virkelig elsker. Vi satte i mørket under den vakreste stjernehimmelen jeg noen gang har sett, det var helt fantastisk. Vi var så heldige med været, knall sol på dagen, og klar himmel på kvelden. Vi grillet marshmallows og spillet pinner til grilling dagen etterpå.

På kvelden ble det både brettspill, taco og kortspill. Hytteturer er bare så koselig altså!