Ikke særlig Instavennlig

Første Søndag i Advent pyntet vi juletreet. Målet er å ha treet ferdig pyntet til 1. Desember. Juletreet vårt har vi hatt de siste årene, men da vi kom oss inn i nytt hus, virket plutselig treet så mye mindre enn det har gjort tidligere. Men vi får holde ut med dette treet et år til, før vi flytter det til kjellerstuen neste år. Til neste jul må vi kjøpe et mye større tre, som fyller stuen bedre.

Her er det tradisjon at barna er med å pynte juletreet, og A liker veldig godt å ha mye rød pynt. Vi har også mye pynt  som er hjemmelaget på treet. Mens vi pynter treet hører vi alltid på koselig julemusikk og lar julestemningen komme. Egentlig har jeg aldri vært noe fan av mye rød pynt i jula, men selv om juletreet vårt kanskje ikke er særlig instavennlig så eeeksker jeg det. Ville ikke ha byttet ut noe av pynten om jeg kunne, for treet gir meg masse julestemning og jeg elsker det når vi slokker lysene i stua ogat det kun er treet står der og lyser opp hele rommet. Det gir en magisk julefølelse.

 Etter at vi hadde pyntet treet første søndag i advent, var det duket for den årlige  tradisjonen med julemiddag hos svigers. Vi hadde gledet oss til julemat i flere dager, for denne middagen er alltid et høydepunkt. Vi ble ikke skuffet denne gangen heller, og maten var fantastisk god. Huset var julepyntet og det var masse julestemning på alle kanter! Barna storkoset seg de også, med masse julemat og julegodis. 

0 kommentarer

Siste innlegg