Ikke som forventet

Egentlig tenkte jeg det var solgaranti når man bestilte ferietur til Sørlandet, men nei, regnværet så ut til å følge etter oss. Vi hadde Madag og Tirsdag åpent uten noen fastsatt aktivitet, før vi skulle i Dyreparken Onsdag, Torsdag og Fredag. Både Mandag og Tirsdag regnet det helt ekstremt!

Men selv om jeg tenkte det var solgaranti, hadde jeg sett etter alternative ting å finne på i tilfelle det skulle bli møkkavær, for jeg har lært at det kan være lurt med en backup plan.Man kan ikke la været ødlegge eller styre ferien. Derfor hadde vi masse å gjøre uansett.

Den ene dagen dro vi i badeland. Badelandet lå rett ved leiligheten, så vi pakket bare med oss tingene våre og tuslet bortover. Badelandet heter Aquarama Bad, og et det største i området. Vi var ikke de eneste som tenkte oss i badeland denne dagen, det så ut som hele Kristiansand skulle bade samtidig. Jeg er usikker om de hadde noen begrensning hvor mange de slapp inn samtidig, men vi var som sil i tønne gjennom hele badebesøket. Da vi dro derfra var det kø helt ut døren til bygget! Og da var vi glad vi dro.

Sett bort ifra at det var så mange mennesker der samtidig, så var det et greid badeland. Ikke bedre enn Pirbadet i Trondheim, men likevel ganske greit. De hadde et basseng utendørs, og noen flere inne. Et par vannsklier og et lite utvalg av aktiviteter inne.

Den andre dagen dro vi på Sørlandssenteret, som må være det største kjøpesenteret jeg har sett. Her handlet vi både motivasjonsflaske, dongeribukse, sko og klær til barna. Vi dro også innom en Xtraleker butikk, som tidligere var en ToysRUS (derfor veldig stor butikk) der barna kjøpte diverse leker for sommerpengene sine.

  

0 kommentarer

Siste innlegg