Jeg har mottatt resultatet fra Coronatest

Jeg tror vanligvis det tar cirka 2 dager før prøvene er ferdig analysert når man har tatt en coronatest, men i mitt tilfelle har det tatt nesten en uke å få vite resultatet. Fordi jeg har time på sykehuset i morgen, hastet det med å få svar. Har man ikke mottatt negativt prøveresultat, kan man ikke komme på timen man har på sykehuset.

Derfor ringte jeg fastlegen i dag, men de hadde ikke hørt noe. Jeg ble henvist til avdelingen på  sykehuset der jeg hadde tatt testen, og forsøkte å ringe dem. Men de kunne ikke oppgi svar på telefon. De bekreftet at prøven var klar og at resultatet var sendt til kommuneoverlegen. De henviste meg igjen til fastlegen for å få svaret.

Så ringte plutselig  avdelingen på sykehuset hvor jeg har time i morgen, for å høre om jeg var frisk og rask før jeg kom til timen min. Jeg fortalte om testen jeg har tatt, og at jeg ikke har fått resultatet. Men hun kunne sjekke for meg hun, og bekreftet at prøven var negativ! 

Jeg skjønte jo den skulle være negativ siden jeg ikke har noen symptomer, men det er godt å få det bekreftet fra høyere hold. For å feire helsa dro jeg på en nesten 90 minutters joggetur. Lungene funker dem, og turen var knalltøff. Vi dro opp og ned lange bakker, og jogget inne i skogen. Nå er kroppen utslitt, men det kjennes utrolig godt.

 Altså, man bor på landet når man jogger i kumøkk på veiene. Men jeg liker det, hahah…

0 kommentarer

Siste innlegg