Julaften

Julaften morgen startet vi med julestrømpe, åpning av en julegave og tv-titting. Dette har vært tradisjon så lenge jeg kan huske, helt siden jeg var lita jente. Mannen i huset er den beste kokken jeg kjenner, og han sto både for middagsmaten og servering av frokost denne dagen. Vi fikk gjester på kvelden, og til sammen var vi 8 stk inkludert barna. Da hadde vi akkurat plass rundt det ene spisebordet vårt, slik at vi slapp å ta i bruk spisebord nummer to. Helt perfekt!

Vi spiste reinsdyrsteik til middag med masse deilig tilbehør, og maten var helt fantastisk som alltid.  Etter maten var det klart for gaveåpning, som vi brukte 5 timer på!! Jeg tror aldri vi har brukt så lang tid tidligere på å åpne gaver, men jeg synes det er viktig at vi bruker litt tid på å se hva vi har fått, og at man åpner en gave om gangen.

Etter at gjestene hadde dratt var det tid for å rydde på plass alle gavene. Jeg tar ikke kvelden før alt ligger på sin riktige plass, og vi kom oss ikke i seng før klokken 03.00, midt på natten. Men for en fantastisk kveld, fra start til slutt! Håper alle har hatt en magisk julefeiring med sine kjære!

0 kommentarer

Siste innlegg