Kan ikke noe for det

På Hytteturen våknet jeg først av alle sammen, alle dagene. På Søndagen var det ekstra “ille”, for da våknet jeg klokka 7 på morgenen. Når jeg først våkner, er det ingen vei tilbake og da er det bare å stå opp. Men jeg skal ikke klage, for jeg elsker å få mye ute av dagen, og innen resten hadde stått opp hadde jeg rukket å bære inn ved flere ganger, fyrt opp i peisen, dekt på frokost, ryddet i hytten og koset meg ute i solskinnet. Kan ikke noe for det, men jeg elsker slike lange dager.

Det var egentlig ganske godt at det ikke var dekning på hytten, for skjermpause har vi godt av hele gjengen. Det bør vi innføre oftere, for da blir det masse kvalitetstid med brettspill, kort og andre hyggelige stunder.

Da resten av gjengen hadde stått opp på Søndagen ,.og frokosten var fortært, tok vi på oss skiene og ls på tur oppover fjellet. Det var ikke lange biten, men til slutt kom vi frem til Soknahytta der de hadde familiearrangement denne Søndagen. Det var mange gøyale skiløyper for barna, gratis pølse og kaker, og karamellrenn. Solen skinte og det var helt topp, sett bort fra den sure vinden. Men da vi kom oss ned fra høyden var vi skjermet for de verste vindkastene. For en nydelig dag!

VI fikk sjekke ut av hytten når vi ønsket selv, og det var godt å ha en hel dag ekstra før vi pakket sakene å dro hjem.

0 kommentarer

Siste innlegg