Korona F****

Da vi hørte om Covid for første gang for noen år siden, var jeg rimelig sikker på at jeg kom til å være en av de første som kom til å få viruset. Dette fordi jeg lett blir forkjølet, og har et immunforsvar som ikke er mye å skryte av. Men tiden gikk, og vi ble jo ikke smittet. Det hjalp jo selvfølgelig at samfunnet ble stengte ned, og at vi begynte med hjemmekontor. Har egentlig følt meg ganske trygg, helt til nå, når alt åpnet og smittede tilogmed slipper isolasjon. Nå er jo smitten overalt.

Og da var det ikke til å unngå å få smitten i hus. Nå er jeg veldig sikker på at smitten kom fra skolen, for et av våre barn ble smittet først. Så gikk det en uke før nestemann var smittet, og plutselig var hele familien smittet med corona. Jeg er nå på min 4. dag med dette viruset og synes dette er langt ifra en enkel forkjølelse som mange medier beskriver det som. For til meg har det opplevdes slik:

 

Dag 1: Hodepine og svimmelhet. Kjente at noe var på gang og ganske sikker på at det var corona. Tok derfor en CPR test som var positiv. Hurtigtest negativ. Noe hoste. 

Dag 2: 39 i feber som ikke ga seg selv ved bruk av Paracet. Positiv hurtigtest. Sengeliggende med muskelsmerter og høy feber hele dagen, føltes som en kraftig influensa. Klokken 20.00 ga feberen seg, og da føler man seg jo litt bedre. 

Dag 3: Tett nese, nyser og hoster mye. Mye tørrhoste og hoste langt ned i lungene. Tungpustet og veldig svimmel.

Dag 4: Svimmel, tungpustet og mye smerter i mage og rygg. Ingen energi og mer eller mindre utmattet.

 

Nå er jeg spent på fortsettelsen. Kjenner at dette kommer til å sitte i en stund, men håper det gir seg fort. Alle reagerer jo så forskjellig, noen merker ikke noe, mens andre har feber over flere dager. Jeg er bare glad feberen ga seg etter en dag, for det var krevende!! Lenge siden jeg har hatt feber, og det er slitsomt.

0 kommentarer

Siste innlegg