Nye mål for det nye året

Nyttårsaften ble ikke helt slik vi hadde planlagt, men kvelden ble veldig vellykket likevel. Egentlig skulle vi ha gjester, noe vi så veldig frem til, men slik ble det ikke likevel. Men vi gjorde det beste ut av situasjonen ,og hadde ordnet med alt for mye pinnekjøtt. Middagen spiste vi i 19 tiden, og med de store vinduene vi har på stua, så vi flere raketter mens vi hold på med middagen.

I halv 12 tiden dro vi ute for å se på rakettene, og her vi bor nå er det iallefall 10 ganger mer raketter en der vi bodde tidligere. Det er ikke så mye raketter på landet, er vår erfaring. Siden alt av felles fyrverkeri ble avlyst i Trondheim tror jeg flere hadde kjøpt inn ekstra mye raketter, og showet varte helt til 00.30 på nyttårsaften. Det var veldig moro! Men til neste år kjøper jeg meg beskyttelsesbriller, for denne gangen fikk jeg noe på øyet.

Har satt meg noen mål for det nye året, eller ganske mange faktisk, men har noen jeg kan dele:

  • Ingen godis eller snacks (inkludert boller og kaker) fra Januar – Ut november. I Desember må man kunne kose seg litt ekstra. Jeg har et sukkerproblem, og har spist alt for mye godis det siste året. Dette nyttårsforsettet har jeg hatt tidligere også, men da har jeg bare greid meg i 4 måneder. Og når jeg først spiser sukker/godis, så er det gjort, da er jeg på sukkervognen igjen. Jeg vet godteristopp gjør veldig godt for helsen og humøret, så ser frem til en lengre periode uten!
  • Trene to gode økter i uken. Det siste året har det blitt alt for lite trening, da jeg ikke har tatt kjangsen på å dra på treningssenter på grunn av coronarisiko. Ikke har vi kunnet bruke treningsrommet på jobb heller, da dette har vært stengt. Det er ikke alltid det frister å gå å trene utendørs, men nå er det ingen unnskyldning da vi har masse plass til å trene inne i nyhuset, og man har hjemmekontor som fint kan kombineres med en liten økt innimellom.
  • Fokus på alenetid: Dette målet kan nesten deles inn i tre. Jeg ønsker fokus på alenetid med partner i form av datenights minst en gang per måned. I tillegg ønsker jeg alenetid med begge barna, slik at de får hversin dag, og sist men ikke minst alenetid for meg selv. Jeg setter veldig pris på litt alenetid innimellom og tror det er viktig i en hektisk hverdag.

Har du noen nyttårsforsetter eller mål for det nye året? 

 Ønsker alle et godt nytt år. Håper året blir fullt av oppturer og masse glede, god helse og masse kvalitetstid med lite bekymringer. 

0 kommentarer

Siste innlegg