Nyttårsforsetter

I fjor hadde jeg en laaang liste med nyttårsforsetter, fordi jeg elsker at man får en ny start med en nytt år. Og da er det alltid muligheter og motivasjonen er ofte på topp da! I romjula tittet jeg tilbake på nyttårsforsettene for 2022 og jeg fant blant annet disse:

  1. Ingen godis eller kaker
  2. Shoppestopp
  3. Søk minst 5 jobber/bytte jobb
  4. Ukeshandle en dag i uken

Number en, to og fire var et stort Fail, men nummer tre fikk jeg til. Jeg har nemlig sagt opp min nåværende jobb, og starter i ny jobb i Februar. Jeg stortrives hos min nåværende arbeidsgiver, og det finnes sikkert ingen bedre plass å jobbe enn Danske Bank. Men jeg trives ikke så godt i stillingen min, og var klar for noe nytt. Dette året blir veldig spennende, og det er mye å se frem til. Nå er jeg klar for nye oppgaver og utfordringer, selv om den fleksible hverdagen jeg er vant med, tar slutt.

 

Dette året har jeg også satt opp noen nyttårsforsetter, noen lik som året før, og noen nye:

  1. Ukeshandle en dag i uken. Føler denne er ekstremt viktig nå som alt har bitt så dyrt. Vi var så utorlig flinke i pandemien, og målet er å få god oversikt over pengebruk, spesielt pengebruk på mat. For her har vi mye å spare. Vi bruker aaaaalt for mye på mat, og kaster en del mat også. Dette året er målet å planlegge bedre, bruke op det vi har, og holde oss til å handle en dag i uken.
  2. Tren minimun en dag i uken. Dette burde ikke vært vanskelig. Vi trener på 3t hele gjengen, deltar på familietimer, og holder på å lagret oss treningsrom hjemme. Derfor er det ingen unnskyldning. Det handler ikke om kropp og utseende, men om selvfølelse og helse. Og helse er så utrolig viktig, her har jeg også en del å hente! I min nye jobb har jeg mulighet å gå til og fra jobb, og hverdagsbevegelsen kommer til å øke på grunn av dette, noe jeg ser frem til.
  3. Ingen godis eller kaker. Jeg prøver igjen, for dårlig kosthold har gått på helsa løs. De siste månedene har jeg brukt mye tid på å sette meg inn i hvor farlig sukker er for kroppen, og hva som er bra og riktig mat. Jeg gleder meg til å kjenne endringer på kropp, energi og helse i tiden fremover.

Har du noen nyttårsforsetter? Gjerne del dem om du vil. 

Wish me luck!

 

0 kommentarer

Siste innlegg