Påkjørt på Årets siste dag

På selveste  nyttårsaften måtte vi ute på noen småærend og handle noe småtterier for kvelden og for det nye året. Da vi skulle hjem fra butikken og var på vei til bilen, var det en mann som kjørte på meg med bilen sin, på parkeringsplassen. Han traff ganske hardt, og jeg fikk veldig vondt selv om han ikke hadde høy fart. Mannen beklaget og la seg langflat, men jeg ble så skremt at jeg ikke greide annet enn å si tydelig hva jeg mente om å bli påkjørt! Må gå an å bruke øya når man sitter bak rattet! Enn om det hadde vært et lite barn han hadde truffet?! Farlig!

 

På kvelden dro vi på besøk til en kompis og barna hans. Vi har feiret nyttåraften sammen flere ganger oppgjennom årene,  noe som er veldig morsomt for barna. Barna er omtrent jevngamle, og leker alltid så godt sammen når de treffes. Før vi dro til dem, rakk  vi å dra innom Klett for å se på fyrverkeriet som var klokken 17.00.

Fyrverkerishowet på Klett bruker vanligvis å være ganske så imponerende, men denne gangen ble vi litt skuffet. Det var ikke så bra som sist vi var der, men likevel verd å få med seg.

På menyen på nyttårsaften var det kalkun, og samboeren min laget waldorfsalat for første gang. Den ble helt fantastisk god!

Akkurat da klokken ble 00.00 og vi skulle ute å se på rakettene, startet det å snø. Det blåste skikkelig, og selv om vi egentlig hadde utsikt over store deler av byen, så vi få raketter på grunn av snøstormen. Men likevel fikk vi sett noe, og vi koset oss likevel med starten på det nye året.

Godt nyttår alle sammen! 

 

0 kommentarer

Siste innlegg