Så utrolig kaldt!

I dag var det ekstremt kaldt i Trøndelag, og med skyhøye strømpriser var det bare å hamstre lit ved før butikkene går tom. Hahah, vi har egentlig aldri brukt peis for å få varme i huset, for peisen er ganske gammel og gir nesten ingen varme. Vi har heller brukt noen ganske effektive radiatorer som varmer opp hele huset, men nå får vi prøve å bruke litt mindre strøm fremover.

VI dro i stallen idag, og der var det helt ned i 25 minusgrader!  Hjemme hos oss var det omtrent 17 minus, men det er ofte litt kaldere der stallen ligger. Men når det er ekstremt kaldt ute, er naturen fantastisk vakker! Jeg elsker fargen på himmelen når sole er på besøk.

Med to lag ull på kroppen, pluss utebukse og boblejakke, klarte jeg meg fint uten å fryse noe som helst da vi var hos hestene. Jeg ble faktisk heller ganske varm da vi gjorde stallarbeid. I dag hadde vi to ponnier å stelle med, Både Dakota og Musse, noe som var veldig koselig. Hestene tåler å bli ridd selv om det er kaldt, og heldigvis finnes det ridehus på stallen. VI tok med begge ponniene i ridehuset og lillesøster red omtrent en halvtime på hver ponni. Som jeg koser meg med stallarbeid og det å være rundt hester. Det finnes ingen mer koselige dyr enn dem..

Ellers har jeg brukt dagen på å gjøre ferdig noen siste æren før jul. Kan nesten ikke tro at det bare er en helg igjen før julaften er her. Det går små alt for fort! 

0 kommentarer

Siste innlegg