Siden sist

Nå er det over en måned siden jeg har skriblet noen ord her, og på den tiden er det mye som har skjedd:

  1. Vi har flyttet inn i nytt hus! Det føles utrolig bra, og det er så godt å være ferdig med flyttestress og flyttekaos, for det har vært en alt for hektisk periode. Nå er vi kommet oss rimelig godt i orden, og vi trives som bare det. Endelig kan vi senke skuldrene noen cm, og nyte at vi har kommet oss i hus. I barndommen bodde jeg alltid i enebolig, så det er godt å endelig flytte fra leilighet til enebolig igjen. Det er godt med litt ekstra plass, og en egen hage ikke minst. Og gang, og vaskerom og alt vi manglet i leiligheten vår på 75kvm. 
  2. Jeg har operert nesen. Dette er en operasjon jeg har utsatt cirka 5 ganger fordi jeg har gruet meg så mye, men det var absolutt ingenting å grue seg til. Det tok kun 2 minutter å gjennomføre hele greia. Jeg gruet meg til å få bedøvelsessprøyte i nesa, men det slapp jeg også. De hadde bare noen bomullsdotter i nesa noen minutter før operasjon som var våte av bedøvelse, og jeg kjente ingenting under inngrepet. Ikke blødde jeg noe mye etterpå heller. Derfor lærdom til neste gang: Ingen vits i å grue seg. Og bare så det er sagt, operasjonen hadde ingenting med utseende å gjøre. 
  3. Jeg har rotfylt en tann. Enda en ting jeg gruet meg til, ikke på grunn av smerter for man blir jo ordentlig bedøvet, Men jeg gruet meg til å gape i over en time. Rotfyllinga tok faktisk hele 75 minutter, men jeg slipper unna med den ene gangen. Har hørt om noen som må rotfylle samme tanna opp til 4 ganger, så jeg slapp nok billig unna her. SYnes egentlig det var overraskende greit, spesielt da jeg fikk en “biteklosse” slik at jeg slapp å holde opp munnen så lenge uten noe hjelp.
  4. Jeg har begynt på stressmestringskurs. Dette kurset er gjennom Trondheim Kommune, og kurset foregår i det nye bygget i Granåsen. Det er veldig lærerikt og nyttig for oss som kanskje sliter med litt for mye stress i hverdagen. Kurset går over 12 uker, hvor vi treffer andre i samme situasjon en dag per uke. Anbefales om man føler på for mye stress!
  5. Jeg har blitt hektet på sykkelturer. Her vi bor nå er det så mange flotte sykkelstier og sykkelveier overalt. Nå er hele familien ofte på sykkletur, for lillesøster har endelig fått seg stor-jente sykkel hun også.
  6. Jeg har vært ute å tatt bilder av høsten. Det er ingen årstid som er så vakker som høsten, enten du er i byen, på fjellet eller i skogen. Og når solen skinner i tillegg, ja da er det helt perfekt ute. Vi har hatt noen solrike dager den siste uken, og da var vi mye utendørs og bare nøt høstfargene og sola. Helt magisk. I tillegg har vi tatt masse fine bilder av barna ute i høstfargene. Synes det er så moro å ta bilder på denne årstiden.
0 kommentarer

Siste innlegg