Siste ukes syssel

Jeg elsker å starte det nye året med en ordentlig opprydding, og i år var jeg veldig inspirert til å begynne.  Det å ha alt for mye stasj gjør meg faktisk stresset, så for å få ro i kroppen, brukte vi en hel uke på opprydding, og da snakker vi skuffer, skap, rommene til barna, bod, kjøkken, ja faktisk hvert eneste rom i hele huset ble gjennomgått. Ikke rart det har tatt over en uke for å bli ferdig. Ja, for nå er vi faktisk ferdig, og jeg har 4 svart-sekker med stasj jeg skal kvitte meg meg. I tillegg har jeg  allerede vært 3 runder for å hive søppel på avfallsstasjonen. Det er så godt å få ryddet opp, for jeg tror alle har mye mer stasj enn hva man trenger.

Egentlig har jeg vanskelig for å gi slipp på ting, men når man ikke har brukt det på et år, er det på tide a være realistisk. Det er faktisk ingen vits i å ta vare på det lengre, da er det kanskje noen andre ut der som har mer nytte av det. Dessuten synes jeg Fru Pengesnakks utfordring med å selge 100 på et år er motiverende, nå er det bare å hive seg rundt!

Om ikke lenge starter vi med oppussing igjen, og da er det helt klart enm fordel å ha orden i sysakene. Det neste prosjektet som står for tur er nytt gul i øverste etage. Jeg gru-gleder meg til å begynne, for det er et stort prosjekt. Men som jeg gleder meg til å få nytt gulv.

 

Har du hatt en bra start på året? 

0 kommentarer

Siste innlegg