Trenger ferie etter ferien

Når man har vært på ferie en stund, føles det alltid så godt å komme hjem. Jeg var utslitt etter to uker på reise, og hadde behov for å slappe av litt. Derfor var det godt å få en uke hjemme før neste ferietur. Uken vi har vært hjemme har vi benyttet til å rydde og organisere i huset, vi har vært på fisketur, vært på kino og badet i boblebadet. Hver soldag har jeg bare ligget på solsengen og hørt på podcaster.

Det er så godt å ligge ute i solen og bare nyte varmen når det endelig er sol en sjelden dag i Trøndelag. Her om dagen lå jeg i fred og ro helt til noe traff meg midt på brystet. Det kjentes ut som en diger flue, som jeg slo vekk med hånden i refleks. Plutselig begynte det å svi skikkelig mellom puppene, og da jeg tittet på vesnet jeg hadde slått vekk, så jeg at det var en diger veps. Og vipps, der fikk jeg livets første vepsestikk 😭😭 Har alltid vært livredd vepser, og nå er jeg ennå mer redd enn før. Selve stikket gjorde ikke vondt så lenge, men jeg hovnet opp en del de første 30 minuttene.

Her om dagen var vi på Fisketur på Haukvannet. Vi fisket i hele tre timer. Det ble ingen fisk på oss, men det er så koselig å fiske uansett om man får fangst eller ikke. Vi plukket blåbær i skogen, og fikk med oss ganske så mye blåbær hjemme. Nok til å fryse ned en hel del til å ha utover høsten.

 

0 kommentarer

Siste innlegg