Trodde han skulle dø

Her om dagen hadde vi kaninen ute en tur, for han elsker å være ute. Han liker både vinter, snø, og selvfølgelig sommer og varme. Han elsker å spise gress å løpe rundt i hagen. Men denne dagen presterte han å komme seg løs, og plutselig løp han avsted i en rasende fart. Det var en lykkelig kanin som hoppet og løp av glede i den raskeste farten jeg noen gang har sett en kanin løpe. Han var lykkelig uvitende at angsten inne i meg bare vokste, og at jeg så for meg livet uten kanin.

Jeg vet nemlig det er en diiiiger rev som lusker rundt i nabolaget, som jeg har sett flere ganger. Og den har helt sikkert kanin på menyen. En huskanin greier seg heller ikke lenge alene utendørs. Jeg var ganske sikker på at det ville være umulig å fange han når han løp rundt i farten han hadde.

Men med en god innsats fra både meg og begge barna, fikk vi stengt han inne på plena, og når han var i trygge omgivelser igjen, ble han ganske så rolig. Derfor gikk det helt problemfritt å fange han – heeeldigvis. Puuuh, Flax det gikk bra denne gangen. Nå skal vi lage ordentlig uteområde til han, slik at han kan fortsette å kose seg ute flere timer om dagen, som han elsker så mye.

0 kommentarer

Siste innlegg