Ukens høydepunkt

Fredagen er hestedag, og endelig skulle vi dra i stallen igjen. Det å gjøre stallarbeid minner meg sånn om barndommen, og det bringer frem masse fantastiske minner fra den tiden. Lillesøster er ikke like ivrig på stallarbeidet som meg, men det er viktig å lære seg at det å holde på med hest ikke bare er kos, det er mye jobb som skal gjøres også. VI foretrekker å gjøre jobben først, både møkke ute og inne, fylle på vann og ordne og stelle. Etterpå er det tid for hestestell og ridning.

Vi var veldig heldige med været, for det var en nydelig dag i Trondheim. Strålende sol og ganske god temperatur. Vi dro på tur sammen med Eira og Hufter og gikk langs landeveiene. Det var veldig koselig, og hyggelig med selskap på turen. Etter at vi var ferdig i stallen, hadde lillesøster med seg ei venninne hjem og jeg skulle lage pannekaker. Det var ingen suksess altså, de var bleke som bare det, og ble aldri noe bedre uansett hvor lenge jeg steika dem. jeg er glad jeg ikke må lage middag særlig ofte, for det smaker aldri noe godt.

 

0 kommentarer

Siste innlegg