Ukens mathandling

Målet for denne ukens handling var på å holde oss under 2000 kr, noe vi greide denne uken også. Tror vi endte opp på 1900 eller noe slikt. Jeg har funnet ut at den beste dagen å handle på er Tirsdager eller Onsdager. For da har butikken rukket å fått inn varene vi er på utkikk etter. Mandags morgen er ikke et godt tidspunkt å mathandle for hele uken, for da er det mye man ikke finner, det er i allefall min erfaring.

Jeg handlet inn til flere gode og varierte middager, men fikk ikke tatt bilde av alt. Men så gjorde jeg noe dumt. Jeg la en pose med kjøtt (kylling, indrefilet og middagspølser) i en pose, fordi jeg skulle ned å legge det i fryseren. Men så glemte jeg hele greia, og kjøttet lå i over 8 timer før jeg endelig oppdaget at jeg enda ikke hadde fått lagt det i fryseren. Da var det desverre bare å kaste det meste som lå i posen, og det var veldig bortkastet. Det endte jo opp med at vi måtte kjøpe inn litt ekstra for å dekke de middagene vi mistet.

0 kommentarer

Siste innlegg