Veldig spesielt

En dag da vi kom hjem fra handletur, hørte jeg et lite klyng da jeg skulle gå inn døra vår. Tok meg en titt mot trappen som er inngang til kjeller-etagen og oppdaget en liten skjære-baby. Den klynket flere ganger og virket utilpass. Der virket som den var skadet og hadde det vondt.

SÅ hva gjør man når man finner en skadet fugl?

Jeg måtte forte meg å google, for jeg har aldri truffet på en skadet fugl før. Det er kanskje lite å gjøre når de lever ute i naturen, men nå var den trossalt på eiendommen vår, og jeg følte jeg måtte gjøre noe. Etter et raskt google søk, kom jeg frem til fuglehjelpen.  Dessverre tok de ikke telefonen når jeg ringte, så da måtte jeg finne noen andre å kontakte.

Jeg endre opp hos dyrelegevakten, hvor jeg fikk beskjed om å la fuglen være, eller å komme med den slik at de kan avlive den. Men heldigvis fikk vi hjelp av en god nabo, som ikke var så redd som oss. Han fikk fuglen opp i en ekse, og skulle ta den med til plena. Men før vi kom så langt så fløy den avgårde og satte seg på husken vår. Da skjønte vi at den ikke var skadet, men bare livredd stakkars.

Etter litt frem og tilbake fløy den videre, og virket ikke til å være plaget i det hele tatt. 

Og det som er det mest spesielle med hele historien: Dagen etterpå hørte vi noen fugler på gjerdet vårt. Og der var babyfuglen igjen, sammen med en større fugl. De satte på gjerdet og tittet mot oss. Så fløy den største fuglen, mens den lille bare satte der å så på oss. Etter noen minutter fløy den den også, og siden har vi ikke sett den. 

 

0 kommentarer

Siste innlegg