Vi har kjøpt oss hus

Etter en periode som føles som en liten evighet, med alt for mye stress og usikkerhet, har vi nå eendelig blitt HUSeiere!! Jeg er så utrolig glad!!!

Det å leve i usikkerhet og ikke vite hvor man ska bo, det tærer virkelig på. Men jeg er veldig glad vi solgte før vi kjøpte noe nytt da det er det tryggeste. Samtidig er det ekstremt stressende når man er en familie på 4 å ikke ha noen sted å bo om to måneder, alt blir veldig usikkert. Det løser seg jo alltids, selv om man risikerer å må ute på leiemarkedet, men selv om det alltid ordner seg til slutt, så er hele prosessen veldig krevende.

Gjennom denne boligjakt-prosessen har vi blitt forelsket i to hus, og har vært med i to budrunder. Eller, den første rakk vi ikke å komme med bud engang, da den plutselig gikk for 900 000 mer enn prisantydning – noe den ikke var verd på grunn av gammel standard og fuktskader.

Den andre budrunden vant vi heldigvis, og nå har vi kjøpt drømmehuset. Vi var jo veldig usikre på om vi kom til å ende opp i rekkehus, tomannsbolig eller enebolig, men til slutt endte vi altså opp med en enebolig. (mye jobb, men så verd det!)

Boligen har to bad, fire soverom og to stuer. Stor hage og eget vaskerom. Alt vi hadde lyst på, og det føles så godt. Endelig kan man puste igjen, og roen kan endelig senke seg.

Jeg gleder meg veeeldig til å overta boligen, og jeg tror disse månedene kommer til å gå veldig fort! 

Slenger med noen bilder av den nydelige leiligheten vi snart må forlate, og det er ingen tvil om at vi kommer til å savne denne leiligheten som vi har bodd i, i over 8 år nå!

 

0 kommentarer

Siste innlegg